تماس اضطراری در شرایط اضطراری به وسیله موبایل

فرض کنید در شرایطی قرار گرفته*اید که جان کسی در خطر است، حادثه*ای ناگوار رخ داده، می*خواهید به آتش*نشانی اطلاع بدهید و یا به کمک فوری پلیس نیاز دارید؛ قطعأ در اولین اقدام از تلفن*همراه خود برای تماس با مراکز مربوطه نظیر پلیس، آتش*نشانی و اورژانس استفاده میکنید. اما به هر دلیلی ممکن است این اقدام به طور طبیعی میسر نشود. هم*اکنون قصد داریم ترفندی کاربری را به شما معرفی کنیم که با بهره*گیری از آن می*توانید در شرایطی مانند شرایط ذیل نیز با مراکز فوریت*های اضطراری تماس بگیرید؛ در زمان*هایی که تلفن*همراه شما از شبکه خارج شده باشد و هیچ نوع ارتباطی بین گوشی شما و شبکه تلفن*همراه برقرار نباشد. در زمان*هایی که گوشی شما قفل شده و پسورد آن را به یاد نمی*آورید. و حتی هنگامی که سیم*کارت شما سوخته باشد و یا اصلأ سیم*کارتی در اختیار نداشته باشید و گوشی شما بدون سیم*کارت روشن باشد. در این موارد و کلیه موارد نظیر آن با استفاده از این ترفند می*توانید با مراکز فوریت*های اضطراری تماس بگیرید.
بدین منظور:
کافی است در هر یک از شرایط فوق*الذکر، با شماره 112 (بدون پیش*شماره) تماس بگیرید.
این شماره که مدتی است (ترفندستان) در کشور ما نیز فعال شده، یک شماره بین*المللی جهت استفاده از تلفن همراه در مواقع اضطراری است.
پس از تماس با این شماره به اپراتور مربوطه وصل شده و می*توانید وضعیت اضطراری خود را تشریح کرده و تقاضای کمک کنید.

همان*طور که گفته شد برای تماس با این شماره، نیازی به سیم*کارت و حتی شبکه همراه نیز ندارید. حتی اگر گوشی شما در حالت Lock هم باشد باز هم می*توانید این شماره را بگیرید.

تنها به چند نکته مهم دقت کنید:
اگر سیم*کارت ندارید و یا سیم*کارت شما همراه اول است، به هیچ عنوان بدون دلیل و جهت آزمایش این شماره با 112 تماس نگیرید. چرا که بلافاصله به اپراتور مربوطه وصل شده و با او صحبت می*کنید. در نتیجه جهت تست و آزمایش، بی*جهت به این شماره تماس نگیرید.
در سیم*کارت های ایرانسل در صورت تماس با 112، به یک سامانه گویا وصل می*شوید (ترفندستان) که از شما درخواست می*کند مرکز مورد نیاز خود را وارد کنید تا به آن وصل شوید.
همچنین دقت کنید در مواقع غیراضطراری که تماس به طور مستقیم با مراکزی نظیر 110، 125 و 115 امکان پذیر است، از 112 استفاده نکنید.
تماس با 112 از طریق تلفن ثابت نیز در موارد اورژانسی قابل انجام است
__________________
با یادت ای بهشت من اتش دوزخ کجاست عشقت در سرشت من با دلو جان اشناست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد