تبصره ای بر آراء دوستان

تبصره ای بر آراء دوستان

برخی از دوستان فرموده بودند که آیه مذکور ارتباطی با جسمانیت شیطان ندارد

و یا فرموده بودند در زمان حضرت ابراهیم ظاهرا شیطان جسمانیت پیدا کرده و اگر جسم نمی بود چشمش نیز کور نمی شد و یا اینکه در زمان حضرت ابراهیم قوم برادر زاده اش "لوط" اولین بار با ابلیس لواط نمودند و ...

در پاسخ باید گفت :

1- بحث ارتباط شیطان درباره پیامبران را به کل باید با دیگر انسان ها مجزا نمود چراکه بسیاری از مسائل این بزرگواران با ما سازگاری ندارد اعم از عصمت ایشان ، آگاهی از علوم خفیه ، انجام معجزات و ...

2- دوره قبل از بعثت و بعد از بعثت حضرت رسول درباره برخی ویژگی ها و اختیارات جنیان کاملا مجزا است و دو دوره متفاوت محسوب می شود و از این رو شیاطین من الجن نیز تحت این قانون قرارمی گیرند.

3- هر حدیثی که با قرآن تطابق نداشته باشد را بنا بر فرمایش معصوم باید بر سینه دیوار زد!

4- برخی شباهت ها بین تجسم و تمثل وجود دارد که باعث اشتباه و خلط مبحث شده است.

برای نمونه در برخی داستان ها آمده است که در جریان قوم لوط (علیه السلام) اولین کسی که مردم را به لواط فراخواند و خود در آن عمل شرکت نمود خود ابلیس بود!

در این زمینه باید گفت این ماجرا در تضاد با آیه قران قرار دارد که ابلیس می گوید من فقط شما را دعوت کردم و فیزیکی کاری را انجام نداده ام.

همچنین باید گفت رابطه جنسی با جنیان نیازی به تجسم ندارد چراکه در حالت های خلسه نیز این مسئله روی داده است و در منابع دینی درباره آن فراوان سخن به میان آمده است.

همچنین انسان در عالم رویا نیز دچار تجربیاتی شبیه به این مسئله بوده است (احتلام در خواب).

نکته دیگر این است که تمام موارد مذکور یا مربوط به پیامبران است و یا قبل از اسلام که در هر حالت با توجه به توضیحات داده شده مسئله حل شده است.

همچنین باید گفت در تاریخ ، مواردی آمده است که قطعا تحریف است و با عمد و هدف سوء صورت گرفته است.

برای نمونه :

می گویند در جنگ احد شیطان فریاد زد که پیامبر کشته شده است و این خبر دروغ موجب دلسردی مسلمانان شد و ایشان را تا مرز شکست پیش برد.

باید گفت ایجاد صدا از ویژگی های "جهان جسمانی" است ؛ فلذا این خبر ، دروغ محض است که تحریف گران یهودی برای گم کردن نقش خود و یارانشان از تاریخ ، انجام داده اند و گناه را به گردن شیطان انداخته اند.

سعد ابن عباده که از حضار در سقیفه بنی ساعده بود پس از چند روز پشیمان شد و به امیرالمومنین رجوع کرد و تقاضای عفو نمود و جالب اینکه چندی بعد جسد وی را در بیابان یافتند ؛ در حالی که با شمشیر کشته شده بود . جالب اینجاست که چندی بعد شایعه کردند که وی توسط جنیان با شمشیر کشته شده است!!!

در این مورد نیز ترورگران ، با جسمانیت دادن به جنیان رد خود را گم کرده اند.

و در پایان باید گفت حتی تمثل ابلیس بر انسان های عادی نیز عملا نادر است تا چه رسد به تجسد وی!!!

برای نمونه شخصیت "فاطمه" در سریال "سقوط یک فرشته" نمونه یک انسان نرمال و مومن است و هرگز ابلیس بر او متمثل نخواهد شد چه رسد به جسم که زنگ در حیاط را هم بزند.

و دیگر اینکه تمثل نیز معمولا بر یک فرد صورت می گیرد ؛ اما ما در این سریال می بینیم که این شیطان مجسم را همه می بینند ؛ از جمله حاج حبیب، فاطمه ،سارا ، نیما و ...

براستی شخصی چون فاطمه به چه کسی می تواند اعتماد کند؟

آیا با این تفکر نباید همه اطرافیان را ابلیس دانست(یا حتی احتمالش را داد)؟ دوستانی که هر لحظه ممکن است به یکباره از کنارمان ناپدید شوند؟

در یک کلام می توان گفت ، جسمانیت ابلیس در عصر حاضر – با توجه به موارد مذکور (آنچه در سریال ها دیدیم) عملا غیر ممکن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سخنرانی "جن شناسی مدرن " از حقیر مراجعه فرمایید.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

به امید ظهور مولا و سرورمان حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که صد البته نزدیک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد