شکارچی شنبه

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

دیشب پس از مدتها فرصت کردم به سینما بروم!

موضوع فیلم در حوزه پژوهش هایم بود ، و به واکاوی جریان صهیونیزم و رفتارشناسی ایشان و مبنای فکری چنین کنش هایی می پرداخت.

قبلا از واکنش صهیونیستها نسبت به این فیلم مطالبی را به صورت پراکنده و جسته و گریخته شنیده و خوانده بودم. از جمله  ممونع الورود شدن جناب علی نصیریان هنرمند توانمند عرصه سینمای کشورمان به ایالات متحده امریکا.

راستش قصد نقد فنی فیلم و بررسی فاکتور ها و گزاره های هنری فیلم را ندارم و این عرصه را به نقادان متخصص واگذار می نمایم  از این رو  در باره مضامین و مفاهیم صهیونیزم شناسی آن سخن خواهم راند!

شگفتی بی خبران:

یکی از مهمترین اتفاقاتی که تقریبا بلا استثنا در باره تمام  افرادی که برای اولین بار در حوزه صهیونیزم و شناخت یهودیت تحریف شده وارد می شوند روی می دهد، شگفتی بیش از حد فرد و باور نکردنی بودن موارد مورد پژوهش است، تا جایی که فرد احساس می کند دچار توهم توطئه شده و در فضایی دیگر از معلومات و معمولات زندگی گذشته به سر می برد. در حالی که این واقعیت محض است وآنچه فرد دیده یا خوانده بخشی جزئی از جنایات این جریان در جهان است و به سبب کنترل رسانه ای که این شبکه شیطانی در دنیا دارد مردم در کمترین میزان آگاهی از ترفند ها و نقشه هایشان هستند (پروتوکول شماره پانزده).

روزانه در دنیا حدود 45 ملیون کلمه خبر تولید می شود که بیش از 90 درصد آن در 4 بنگاه صهیونیستی آسو شیتد پرس،یونایتد پرس،فرانس پرس و رویترز ، تولید می شود و طبیعی است که هیچ اخباری علیه صهیونیستها پخش نشود.

غالب عزیزانی که در حوزه صهیونیزم اطلاعی ندارند از دیدن این فیلم تعجب فراوان می کنند و آنرا آنتی سمیتیستی (ضد یهود) می پندارند در حالی که بسیاری از موارد مطروحه در فیلم به لحاظ محتوای پژوهشی صحت دارد.

متون دینی منحرف:

یکی از مهمترین شاخصه های این فیلم متوجه نمودن نگاه مردم به پشتوانه دینی بسیاری از جنایتهای صهیونیستها است،

قرآن کریم بارها به جریان تحریف در میان یهودیان اشاره می کند و در روایات فراوان نیز به آن اشاره شده است (یحرفون الکلم عن مواضعه و...) پژوهشگران زیادی نیز اعم از مسلمان ، مسیحی و حتی یهودی همچون اسرائیل شاهاک در این باره مطلب بسیاری نگاشته و پژوهش های فراوان نموده اند، حتی برخی پژوهشهای فرادینی زبان شناسی نیز وجود ادبیات گوناگون و متنوع نویسندگان در بازه های زمانی مختلف را در نگارش این کتب تایید نموده اند:

«در قدیم مردم معتقد بودند که موسى تورات را نوشته است، اما مطالعات جدید کتاب مقدس نشان مى‏دهد که پاسخ به مساله اصل و منشا اسفار تورات از آنچه در ابتدا تصور مى‏شود، دشوارتر است. تورات در طول نسلها پدید آمده است. در ابتدا روایتهایى وجود داشت که قوم یهود آنها را به طور شفاهى به یکدیگر منتقل مى‏کردند، سپس روایات مذکور در چند مجموعه نوشته شد که برخى از آنها در باب تاریخ و برخى در باب احکام بود.سرانجام در قرن پنجم قبل از میلاد این مجموعه‏ها در یک کتاب گرد آمد. کسانى که در این کار طولانى و پیچیده شرکت کردند بسیار بودند و نام اکثریت قاطع آنها را تاریخ فراموش کرده است. به عقیده یهودیان و مسیحیان، الهام الهى در همه مراحل تالیف تورات، همراه و پشتیبان بوده است‏» .( توماس میشل، کلام مسیحى، ترجمه حسین توفیقى، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، قم، چاپ اول، 1377ش . ، ص‏32 .)

در واقع باید گفت جریان منحرف تحریف گر در بنی اسرائیل تا جایی که توانستند دست به تحریف متون دینی اعم از تورات و دیگر کتب عهد عتیق زده اند و بسیاری از مشکلات فاناتیستی  صهیونیزم جهانی را باید محصول این جریان تحریفی دانست.

متاسفانه امروز بسیاری از جنایات اسرائیل ماهیتی کاملا عقیدتی داشته و بعضا برخی خاخام های صهیونیست بابت تک تک  اعمال خود توجیه دینی دارند.

این تفکر تحریف شده چنان نژاد پرستانه است که غیر یهودیان را انسان ندانسته و در برخی احکام تلمودی کشتن ایشان را نیز جایز می داند .

آنچه شارون در صبرا و شتیلا انجام داد بنا بر روایات تاریخ خود یهودیان ، سالها قبل در زمان یوشع بن نون نیز اجرا شده بود. (رجوع کنید کتاب یوشع باب هشت آیات 1 تا 29) فلذا از این نظر این رفتار های سبعانه کاملا ریشه در کتب تحریف شده و از سویی دیگر برداشتهای مغرضانه از متون دینی دارد.

در بسیاری از سکانس های این فیلم کاراکتر نقش  علی نصیریان (حانان) پس از انجام جنایاتش فراز هایی از متون دینی را زمزمه می کند ، که گواهی بر این مدعاست.

در همین راستا  نگاه دینی به جنایات صهیونیستها در این فیلم ، واکنش نماینده کلیمیان در مجلس را  منجر شد .

اعتراض نماینده کلیمیان در مجلس به اکران فیلم شکارچی شنبه 

البته در بخش هایی از فیلم برخی موارد درست رعایت  نشده است که البته در مجموع به مفهوم کلی آن آسیب چندانی وارد نکرده است.

برای نمونه می توان به نحوه وراثت خونی و نژادی یهودیان اشاره نمود که از طریق زن (مادر) صورت می گیرد ، لذا در خواست ازدواج با زنی میسحی برای به دنیا آوردن فرزندان بسیار توسط یک خاخام نژاد پرست چندان توجیه پژوهششی ندارد.

 وهابیت عروسک خیمه شب بازی یهود:

یک دیگر از شاخصه های این فیلم راباید در بررسی وهابیت و منتسب دانستن آن به جریان صهیونیزم دانست، نویسنده فیلم نامه و پژوهشگران آن ، چنین گزاره ای را در کاراکتر شخصیت عرب فیلم با چفیه قرمز رنگ گنجانده اند و ایشان را نوکران صهیونیزم جهانی و خاخامیسم تحریف گر بنی اسرائیل نشان داده اند، علی الخصوص که در پایان فیلم این فرد ، با چشم کور شده بی شباهت به مفتی اعظم سابق وهابیون "ابن باز" و یا "عبد العزیز آل شیخ " نیست.

بن باز و عبد العزیز آل شیخ

در این باره سخن بسیار است و حقیر کوچکترین شکی در انتساب وهابیت به صهیونیزم ندارم و این امر از زوایای گوناگون اعم از نحوه شکل گیری، حامیان وهابیت، عملکرد ایشان، تفکرات انحرافی شدید این فرقه و غیره به سادگی قابل بررسی است.

گفتنی است حکام سعودی و مفتیان وهابی دو بازوی این جریان شوم هستند که هریک نقش تعریف شده خاص خود را دارد، آنچه امروز در بحرین و یمن توسط سعودی ها در حال وقوع است به لحاظ مفهومی هیچ تفاوتی با جنایات صهیونیستها نداشته و در هردو  قربانی انسانی تقدیم به شوم ترین اهداف شیطانی می گردد.

در زیر سندی را می بینید که پدر ملک عبد الله (پادشاه کنونی عربستان) به صهیونیست ها  فلسطین را تقدیم می کند ، گفتنی است  این سند در در شوال سال 1329 هجری قمری مصادف با سال 1972 میلادی   توسط  مجله کویتی "العربی" افشا شد:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا السطان عبدالعزیز ابن عبدالرحمن الفیصل السعود أقر و أعترف الف مرّة للسیر برسی کوکس مندوب بریطانیا العظماء لا مانع عندی من إعطاء فلسطین للمساکین الیهود او غیرهم کما تراه بریطانیة التی لا أخرج عن رأیها حتی تصیح الساعة.»
 

سند اعطای فلسطین به یهودیان توسط عبد العزیز ابن عبد الرحمان

 
ترجمه:
«به نام خداوند بخشاینده مهربان
من، سلطان عبد العزیز بن عبدالرحمن آل فیصل آل سعود، نزد سِر "پرسی کوکس" ‌نماینده بریتانیای کبیر، اقرار و هزار بار اعتراف می‌کنم که هیچ مانعی برسر راه اعطای فلسطین به یهودیان بینوا و غیربینوا، آنگونه که بریتانیا صلاح می‌داند نمی‌بینم و من از دیگاه آنها تا قیام قیامت، عدول نخواهم کرد.»

مسیحیت و اسلام دو بال پرنده صلح:

خداوند در قرآن می فرماید:

* لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ ءَامَنُواْ الْیَهُودَ وَ الَّذِینَ أَشرَْکُواْ  وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُم مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ ءَامَنُواْ الَّذِینَ قَالُواْ إِنَّا نَصَارَى‏  ذَالِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَ رُهْبَانًا وَ أَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبرِونَ(82 مائده)

ترجمه: بی شک دشمن‏ترین مردم نسبت به کسانى که ایمان آورده‏اند را یهود و مشرکان خواهی یافت ، و مهربان‏ترین کسان نسبت به آنان که ایمان آورده‏اند کسانى را مى‏یابى که مى‏گویند: ما نصرانى (مسیحی) هستیم. زیرا بعضى از ایشان کشیشان و راهبان هستند و آنها سرورى نمى‏جویند.

از دیگر منظر هیچ تفاوتی میان مسلمانان و مسیحیان برای یهود وجود ندارد و هردو ایشان کافر قلمداد شده و بر این مبنا می توان با ایشان نوع خاص ر فتار را آنچنان که احکام تلمودی بیان می دارد انجام داد.

در طول تارخ نیز یهودیان و مسیحیان بارها و بارها با هم جنگیده اند و اسناد تاریخی در این حوزه بیش از حد تصور است. لیکن صهیونیزم جهانی توانسته با ایجاد تحریف در میان مسیحیان و شکل دادن جریانی موسوم به ایونجلیسم (شبیه آنچه در اسلام با عنوان وهابیت به وقوع پیوست) توان مسیحیان را صرف جنگیدن با مسلمانان نماید  و در این برنامه ریزی دقیق دو دین اسلام و مسیحیت به جای اتحاد - به نفع یهود - به جان هم بیافتند.(امروز تحقق نیل تا فرات صهیونیزم جهانی بر عهده  امریکای اوینجلیست است !!! ).

و این یعنی تبدیل نمودن تهدید ها به فرصت به بهترین نحو ممکن.

در هر حا باید گفت سرزمین  فلسطین در عین اهمیت برای یهودیان و مسلمانان برای مسیحیان نیز مقدس بوده و ایشان نیز در این مورد دغدغه های خاص خود راداند.

در این فیلم نگاه ابزاری یهودیان به مسیحیان در قالب کاراکتر زن فیلم نشان داده شده است ، هرچند ما در باره اوینجلیستها چیزی نمی بینیم.

در  پایان  باید گفت : نباید بحث دشمن شناسی و معرفی جریانات انحرافی جهانی محدود به چند فیلم در مقاطع خاص شود بلکه باید در یک طرح کلان تک تک این فیلم ها و سریالها و هر تولید دیگری همچون دانه های یک تسبیح با شند که پشت سر هم برنامه ای را پیش ببرند.

شایان ذکر است حمایت مردمی از چنین تولیداتی بسیار بسیار مهم بوده و سببب دلگرمی تولید کنندگان خواهد شد. در این راستا اقدام دانشجویان دانشگاه  امام صادق (ع) در اعطای نشان شجاعت به دست اندر کاران فیلم حرکتی موثر و استراتژیک بود.

دیگر اینکه نگاه به تولیدات در این عرصه حتما و باز تاکید می کنم حتما باید جهانی بوده و کیفیت مطلوب به لحاظ محتوایی و فرمی جهت رقابت  در عرصه های جهانی را دارا باشد.

به امید ظهور مولی و سرورمان حضرت حجت (عج) که صد البته نزدیک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد