سریال فاصله‌ ها با تیتراژ زیبا

سریال‌های تابستانی در حال آماده شدن هستند. خبرهایی را با این مضمون، می‌توانید این روزها بر روی صفحه تمام خبرگزاری‌ها و سایت‌ها ببینید.
سریال‌های تابستانی همیشه یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌هایی بوده است که تلویزیون در این چند سال اخیر به آن توجه ویژه‌ای نشان داده و توانسته با محوریت موضوعات روز جامعه، دست در تهیه و ساخت مجموعه‌های تلویزیونی بزند. سریال‌هایی که می‌تواند همه‌پسند و مورد رضایت خانواده‌ها باشد. شبکه ۳ اولین شبکه‌ای بود که این کار را با سریال نرگس در پیش گرفت و پس از آن مجموعه‌های ترانه مادری، رستگاران و دلنوازان شدند مجموعه‌های شبانه یا همان سریال‌های روتین هر شبی.
امسال هم شبکه سوم سیما برای تهیه و تولید سریال خود راه دیگری را پیش نگرفته و بازهم به سراغ کارگردانی که قبلا هم با او کارکرده بودند رفته است. حسین(سیامک) سهیلی‌زاده همان کارگردانی است که ترانه مادری و دل‌نوازان را به پخش شبکه سوم سیما داد و توانست با پیش بردن موضوعات کاملا خانوادگی مخاطب را با خودش همراه کند.
فاصله‌ها عنوان این سریال جدید است. سریال تلویزیونی «فاصله‌ها» با محوریت تفاوت میان نسل‌ها، تصویربرداری می‌شود. شاید انتخاب اسم برای یک مجموعه تلویزیونی یکی از مهم‌ترین چیزهایی باشد که برای جذب مخاطب وجود دارد. محمدرضا شفیعی یکی از عوامل اصلی این سریال است که نامش در لیست عوامل این مجموعه مشاور فیلمنامه آمده. او در مورد فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی می‌گوید: «فاصله‌ها در واقع به فاصله بین نسل‌ها می‌پردازد، نسل امروز و گذشته، جوانان و مسن‌ترها، ارزش‌های این دو نسل یکی از چالش‌هایی است که بین‌ خانواده‌ها وجود دارد. شنیدن حرف‌های همه نسل‌ها اجباری و واجب است، باید حرف همه را شنید.» این‌طوری می‌شود که فاصله‌ها شکل می‌گیرد و نامش تمام آنچه این سریال قرار است نمایش دهد را بیان می‌کند.
مسعود بهبهانی‌نیا، نویسنده این مجموعه تلویزیونی است که شفیعی معتقد است، زحمت بسیاری را برای تحریر این فیلمنامه کشیده: «دوستان دیگر ما هم در مرکز پژوهش‌های صدا و سیما در بخش مذهبی و اعتقادی کمک بسیار زیادی را به ما کردند. ما باید هم این مسائل اعتقادی را بیان کنیم و هم اینکه بتوانیم پاسخگوی این سوال‌های اعتقادی که برای مخاطبان ایجاد می‌کنیم، باشیم.»
اما این تمام آنچه که در این سریال برای مطرح می‌شود نیست، به گفته مشاور فیلمنامه داستان‌های زیادی در فیلمنامه گره خورده است: «مثل بحث بسیار مهمی که این روزها هم حاکم جامعه است؛ خانواده.» شفیعی معتقد است که این موضوع برای تمام کشورهای دنیا موضوع با اهمیتی است و می‌تواند دست‌مایه کارگردانان قرار بگیرد. «به همین جهت هم ما از این موضوع استفاده کردیم و. سعی کردیم تا یک سریال خوب خانوادگی بسازیم، ما باید هر تلاشی بکنیم تا در جهت استحکام خانواده و سلامت آن گام برداریم.» این سریال یکی از چالشی‌ترین موضوعات را هم مورد بررسی قرار می‌دهد؛ تشکیل خانواده و در کنار آن اداره فرزندان.
انتخاب سیامک سهیلی‌زاده به عنوان کارگردان پیشنهاد محمدرضا شفیعی بوده است: «چون دلنوازان و همین‌طور سریال ترانه مادری مورد پسند همه قرار گرفت و مسئولان شبکه سوم از این انتخاب راضی بودند، من ایشان را پیشنهاد دادم و استقبال بسار خوبی از ایشان شد. ایشان کارگردان با سابقه، با اخلاق، با انگیزه‌ای هستند که منش درستی دارند و می‌دانند که در یک ‌گروه چطور باید برخورد کنند. همین رفتارشان هم باعث می‌شود تا چنین حسی به همه منتقل شود.»
در اخبار آمده است که این سریال تلویزیونی اوایل اسفندماه جاری جلوی دوربین رفت و هم اکنون نیز در حال تصویربرداری است که در ۵۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تابستان روی آنتن رود. اما شفیعی می‌گوید: «این مجموعه از سوم اسفند ماه جلوی دوربین رفت و ۲۲ خرداد ماه روی آنتن می‌رود و تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان به پایان خواهد رسید.»
فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی هم کامل آماده نیست، این امر انگار دیگر مشکل چندان بزرگی نیست و همه گروه‌ها به آن عادت کرده‌اند. نداشتن فیلمنامه و نگارش در دقایق پایانی، به قول معروف دقیقه ۹۰ جزو لاینفک سریال‌ها شده. فیلمنامه سریال فاصله‌ها هم تا قسمت ۲۵ نوشته شده و ده قسمت از آن باقی مانده است. شفیعی در این مورد می‌گوید: «ما در سریال رستگاران دغدغه شب آنتن را نداشتیم، چون وقتی سریال شروع شد ما تنها ۱۰ روز بعد فیلمبرداری کردیم. اما در این مجموعه فکر می‌کنم کمی اوضاع فرق کند و دغدغه شب آنتن و رساندن به پخش را داشته باشیم، چون هنوز از این ۲۵ قسمت که فیلمنامه آماده شده آن را داریم چیزی نزدیک به ۳۰ درصد کار را را گرفته‌ایم. فکرمی‌کنم نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ روز پخش و تولیدمان همزمان شود.» شفیعی علت این اتفاق را شتابزدگی سازمان صدا و سیما در دقایق پایانی می‌داند: «به‌هرحال مدیران می‌دانند که هر سال تابستان می‌خواهند یک سریال روتین شبانه داشته باشند اما معمولا وقتی به روزهای موعود نزدیک می‌شوند، تازه سفارش‌ سریال را می‌دهند».
اما این مشاور فیلمنامه امیدوار است تا این شتابزدگی و عجله در کار کیفیت را پایین نیاورد و بتوانند کاری شایسته و درخور سلیقه مخاطب ارائه دهد.
در این مجموعه هم بازیگرانی حضور دارند که می‌توانید نام آنها را در کارهای روتین گذشته سهیلی‌زاده ببینید، بازیگرانی مثل دانیال حکیمی و شاهرخ استخری. در سریال دل‌نوازان نیز این اتفاق افتاده بود و او از بازیگران قبلی خود بهره جسته بود. به غیر از این دو بازیگر شمامی‌توانید بهاره افشاری، رضا توکلی، نسرین مقانلو، حسن جوهرچی، مریم کاویانی، پندار اکبری،محمد حمزه‌ای، روشنک گرامی، پریناز ایزدیار، علی‌اکبر بابالو، حمید شریف‌زاده و… را که در سریال فاصله‌ها به ایفای نقش می‌پردازند، ببینید. سهیلی‌زاده همیشه علاقه خود را به استفاده از چهره‌های جوان نشان داده است. اما باید بدانید یکی از چهره‌هایی که در این سریال قرار است یک نقش منفی را بازی کند، بازیگر جوانی است که نامش را در مطبوعات بیان نکرده‌اند تا بتوانند آس خود را رو کنند.
سایر عوامل تولید عبارتند از؛ تهیه‌کننده: محمدرضا شجاعی، مدیر تولید: سیدابوالقاسم حسینی، تصویربردار: سهیل نوروزی، صدابردار: مهدی آزادی، طراح صحنه و لباس: فرهاد عزیزی‌فرد، طراح چهره‌پردازی: محمد قومی، دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی، برنامه‌ریز: محمد حمزه‌ای، دستیار دوم کارگردان: علی مرعشی، دستیار سوم کارگردان: ایمان غیرتمند، منشی صحنه: آتوسا شاه‌سیاه، تصویربردار پشت صحنه: مهدی حیدری، عکاس: ایران انتظام، روابط عمومی: طیبه رهنما، پشتیبانی: مجتبی مؤمنی، مشاور فیلمنامه: محمدرضا شفیعی، مجری طرح: مؤسسه فرهنگی هنری وصف صبا.
لوکیشن‌های این مجموعه تلویزیونی همگی در تهران است. بیشتر فیلمبرداری در غرب تهران انجام می‌شود، مثل کلانتری، کارگاه نجاری، رستوران و… اما یک لوکیشن هم در جاده شمال دارند که برای قسمت‌های انتهایی سریال است.

تیتراژ حاضر شد

آهنگ با کیفیت MP3 320فاصله ها …

 

آهنگ با کیفیت MP3 192

فاصله ها …

آهنگ با کیفیت MP3 128

فاصله ها …

آهنگ با کیفیت ۶۴ OGG

فاصله ها …

آهنگ با کیفیت WMA 20 ( مخصوص تلفن همراه )


لینک غیر مستقیم ( Rapidshare )

آهنگ با کیفیت MP3 320

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد