بیوگرافی کامل شادمهر عقیلی

نام:محمدرضا

نام خانوادگی :عقیلی

شهرت:شادمهر

تاریخ تولد:7بهمن1351

محل تولد:تهران-خیابان هاشمی

شادمهر عقیلی در تاریخ7بهمن 1351 در خانواده ای 6 نفره در شهر تهران متولد شد

او آخرین فرزند این خانواده است.سه برادر داشت که دو تن از آنها در جنگ تحمیلی

به شهادت رسیدند

مجرد است و با مادرش زندگی می کرد.او در رابطه با ازدواج می گوید:هنوز کسی را

که برای زندگی مشترک مناسب باشد،پیدا نکرده ام.ضمناً او دیپلمه موسیقی نیز هست

او در مورد گرایش به سمت موسیقی می گوید

از بچگی با دیدن آلات موسیقی به سمت آنها می رفتم.در کودکی بود که با پیانو آشنا شدم؛

اما مدتی بعد،از سن ده سالگی،ویولن را به عنوان ساز اصلی ام انتخاب کردم،چون نواختن

آن واقعاً کار دشوار و سختی است

این طوری شد که خواننده شدم

من کار آهنگسازی انجام می دادم و برای ارائه آهنگ هایم به خواننده ها،معمولاًخودم روی

ترانه ها می خواندم.ما یک گروه بودیم که از هنرستان موسیقی در سال 1376 به واحد

موسیقی صداو سیما رفتیم.از بچه های آن دوره،از جمله می توانم به فواد حجازی اشاره کنم

در واحد موسیقی با خشایار اعتمادی و علیرضا عصار آشنا شدم.در این واحد از ماتست صدا

گرفتند.امتحان سختی بود و چندین بار هم صدای من را رد کردند.حتی آهنگهایی که می ساختم

هم برای تصویب با مشکل و سختگیری زیادی رو به رو می شد و مجبور بودم برای گرفتن مجوز

ماه ها دوندگی کنم."معبود"اولین کاری بود که انجام دادم و الآن بیشتر از4 سال است که خوانندگی می کنم

بهار من،اولین بود

بهارمن اولین کاستی بود که از من منتشر شد و مردم نیز از آن به خوبی استقبال کردند

در این کاست من نوازندگی ویولن،گیتار و پیانو را انجام داده ام.بهارمن خواننده نداشت و

بیشتر در آن ترانه هایی مثل "الهه ناز"استاد بنان و آهنگ هایی را که مردم با آن رابطه

خوبی داشتند،اجرا کردیم

مسافر از راه رسید

بعد از "بهار من" کاست "مسافر"را اجرا و به بازار عرضه کردم.هدف من از خواندن در این

کاست،برقرار کردن ارتباط با ایرانیان مقیم خارج از کشور بود و دوست داشتم به آنها این

پیام را منتقل کنم که در ایران هم شرایط لازم برای خواندن وجود دارد.این موضوع را قبل

از اینکه این کاست منتشر شود با مسئولین مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیز در میان گذاشته بودم

معروف شدم

جوان ها،آهنگ ها و ترانه های من را می پسندند؛شاید به این خاطر که خود من نیز مثل

آنها یک جوان هستم.به نظر خودم بیشتر با ترانه "معبود"بین مردم معروف شدم."معبود"همان

ترانه ای است که در ابتدای آن می گویم:اگر روزی رسد دستم به دامانت

دهاتی خوب است یا بد؟

فروش کاست "دهاتی"خیلی بالا بود.درباره این کاست هرکس یک نظر مخصوص به خود

دارد و می تواند نظرش را ارائه دهد.بعضی می گویند:"دهاتی"خوب است و کار با کیفیتی

است.در مقابل،عده ای بر این باورند که کاست بد و ضعیفی است.البته از نظر من "دهاتی"کاست

خوب و موفقی است،مطمئن باشید که اگر "بد"بود،هرگز آن را نمی خواندم

سنگ انداز ها!

برای گرفتن مجوز کاست "دهاتی" خیلی دوندگی کردم؛این مشکلات با این که مدت زیادی

از انتشار کاست می گذرد،هنوز هم وجود دارد!بیشتر کسانی که سعی کردند مانع کار شده

و سنگ اندازی کنند،متاسفانه از قشر همکاران بنده،یعنی خوانندگان بودند!آن ها دست به

هر کاری زدند که "دهاتی" مجوز انتشار نگیرد

 حسادت جزئی از اخلاقیات بعضی انسانهای امروز است و به نظر من وجود آن در هر آدمی یک

امر طبیعی و عادی است.شاید هر فردی در وجود خود احساس حسادت به دیگران داشته باشد

اما تفاوت و تشخیص آدم ها در این است که ببینیم هر فردی چطور می تواند این حسادت را در

خود کنترل و مهار کند.من خودم شخصاً سعی می کنم اگر با کمبودی رو به رو شدم-از نظر

اخلاقی و رفتاری-تلاش کنم تا آن را برطرف نمایم و به خواسته ام برسم.اما متاسفانه بعضی

ها سعی می کنند تا امتیازات مثبت دیگران را به هر ترتیب ممکن از بین ببرند و به قول معروف

زیر آب دیگران را بزنند!و این اتفاقی بود که هنگام انتشار کاست "دهاتی"و پس از آن با آن

رو به رو بودم

بهترین ترانه ام

اگر از من بپرسید بهترین ترانه ای که خوانده ای کدام است؟در پـاسـخ مـی گویـم تــرانــه

های "یاس"و "هـزار و یـک شـب" در آلـبـوم "مـسـافـر".از بیـن تـرانـه هـای "دهـاتـی"نیز

ترانه "دلخوشی"بیشتر از دیگر ترانه هایم برایم جالب است و به آن علاقه خاصی دارم

امان از دست این شایعات

علیه من شایعات جورواجوری درست کرده اند.اما هیچ کدام از این شایعه ها مرا ناراحت

نمی کند.تازه هرچه بیشتر شایعه می شنوم بیشتر خوشحال می شوم.در باره خودم

شایعات زیادی شنیده ام؛مثلاً اینکه ازدواج کرده ام،زندانی شده ام و یا به ایالات متحده

آمریکا فرار کرده ام!اما جالب ترین شایعه ای که در مورد من درست کرده اند،شایعه مرگ

من است!حتی شنیدم که شایعه سازان گفته اند مراسم تشییع جنازه من هم از مقابل

صدا و سیما(جام جم)برگزار شده است

یک سوژه ناب

اولین بار که شعر"دهاتی"سروده آقای محمد علی بهمنی را خواندم دیدم که در من شوک

بزرگی ایجاد کرده است.با خودم گفتم این شعر چقدر می تواند برای یک کاست پر فروش

سوژه نابی باشد.در این کاست به جز آقای بهمنی،از خانم نیلوفر لاری پور و چند شاعر

دیگر هم آثاری وجود داد

من محبوب ترین نیستم

این جمله که می گویند"شادمهر عقیلی محبوب ترین خواننده موسیقی پاپ ایران است" من

نیز شنیده ام،اما به نظر من خالی از واقعیت است.من نمی گویم جنس صدایم خوب است اما

می توانم بگویم هر چیزی را که می سازم خوب ارائه می کنم.من می توانم نکته هایی را که

در ذهن دیگران وجود دارد،خوب شناسایی کنم و برای آنها بخوانم

برای هم جنس های خودشان بخوانند.....

به اعتقاد من اگر خانم ها در کشور ما بتوانند کار خوانندگی داشته باشند،خیلی خوب می شود

آنها حداقل می توانند برای هم جنسهای خودشان بخوانند و از خواندن لذت ببرند

با هیچ کس مشکلی ندارم

تحول در موسیقی پاپ کشورمان به وجود آمده است اما این تحول از طرف برخی از اهالی

موسیقی خنثی و بی اثر شده است!همه از من شاکی هستند که چرا"دهاتی"را خوانده ام

با این کاست بازار نوار خیلی ها خراب شده و فروش کاست های بسیاری از خواننده ها پایین

آمده است و البته همه در این مورد مرا مقصر می دانند!البته من شخصاً با هیچ کس مشکلی

ندارم و دوست دارم همه خوانندگان کشورم در کار خود موفق باشند.من اصلاً دوست ندارم

برای جذب مخاطب به تنهایی جلو بروم.بلکه دوست دارم با تعدادی خواننده دیگر،رقابت سالم

و سازنده داشته باشم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد