گران ترین اتومبیل جهان


فراری افسانه ای مدل GTO 250 در حراجی لندن به قیمت 28.7 میلیون دلار فروخته شد.و بدین ترتیب گران ترین اتومبیل جهان نام گرفت.این اتومبیل یکی از زیباترین و مشهور ترین اتومبیل های جهان و ساخت کارخانه فراری ایتالیا میباشد.

فراری مدل GTO 250
فراری مدل GTO 250
تنها 39 مدل از این فراری افسانه ای در بین سالهای 1962 تا 1964 ساخته شد و جالب است بدانید از اتومبیل هایی با این کلاس(اسپرت) بیشتر از 100 عدد ساخته نمیشد،همچنین بسیاری از کارشناسان نیز پذیرفته اند که این مدل یکی از بهترین مدل های همیشگی فراری میباشد.قبل از این حراجی همگان بر ارزش 19/5 میلیون دلاری این اتومبیل اتفاق نظر داشتند که پس از این حراجی،این فراری ارزش واقعی خود را نشان داد.
فراری مدل GTO 250
فراری مدل GTO 250
خریدار این فراری یک انگلستانی ناشناس میباشد. او تنها کسی ست که میتواند از این به بعد سوار این فراری افسانه شود و چرخ های آن را به حرکت در آورد.
این اتومبیل با یک موتور 12 سیلندری 3 لیتری ساخته شده و بیشتر از 300 اسب بخار قدرت دارد و دارای سرعت 283 کیلومتر بر ساعت میباشد.همچنین دارای شتاب 0 تا 100 در 5.4 ثانیه میباشد.برخی از مدل های آن نیاز 4 لیتری بودند.
موتور و فضای داخل فراری مدل gto 250
موتور و فضای داخل فراری مدل GTO 250
رکورد قبلی گران ترین اتومبیل جهان متعلق بود به یک فراری مدل California Spyder که در حراجی دوسالانه Ferrari Leggenda e Passione در شهر مارانلو (Maranello) در ایتالیا به قیمت 10/8 میلیون دلار به یک تولید کننده برنامه های رادیویی و تلویزیونی انگلستانی به نام کریس ایوانس(Chris Evans) فروخته شد.
فراری مدل California Spyder
فراری مدل California Spyder
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد